Zasady żywienia

  Podstawą dobrej gastronomii są składniki i to jak je łączymy. My do tematu podchodzimy uczciwie i z sercem. Dlatego nasze posiłki są tak chętnie jedzone. W tym dziale postaramy się przedstawić Państwu parę szczegółów dotyczących naszego gotowania.

Śniadania

  • Śniadanie to część mleczna i kanapki
  • Prawie codziennie na śniadanie dzieci otrzymują mleko z różnymi rodzajami płatków i kasz (owsiane, żytnie, manna itp.)
    Kanapki przygotowujemy z pieczywa z naturalnych składników (mąka żytnia i przenna, zakwas, drożdże sól); Do kanapek używamy prawdziwego masła nie mixów i prawdziwych serów. Wędliny wybieramy z jak największą ilością mięsa a 2 razy w tygodniu pieczemy sami wędlinę (np. schab). Do kanapek dajemy też pasty wegetariańskie i rybne a także  twarożki w różnych smakach i z różnymi dodatkami np. kiełkami, rzodkiewką, papryką. Do kanapek zawsze w zestawie są także różne świeże warzywa. Czasem w ramach wyjątku dzieci dostają na śniadanie parówki z szynki i kajzerki luz grahamki

Podwieczorki

  • Częścią podwieczorka są najczęściej kanapki, opisane już przy śniadaniach
  • Na podwieczorek dzieci zawsze dostają także polskie owoce sezonowe (jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie itd.) na przemian z cytrusami i innymi zagranicznymi. Ewentualnie soki tłoczone na zimno.
  • Żeby dzieci miały trochę słodkości na podwieczorek dodajemy ciasta, galaretki, muffiny itp. często naszej produkcji lub drożdżówki z naszej zaufanej piekarni.

Obiady:

  • Zupy gotujemy od postaw z wybranych przez nas składników. Wywary zawsze robione są przez nas a wszelkie kostki, glutaminiany i inne wzmacniacze smaku są u nas zabronione. Zupy robimy aktualnie tylko na wywarach warzywnych przygotowywanych przez nas i nie zabielamy ich (wyjątek rosół i barszcz biały).
  • drugie dania składają się oczywiście z węglowodanów, części białkowej i warzyw. W ciągu tygodnia dzieci dostają cały ich wachlarz dający energię. Do obiadów dajemy ziemniaki, kaszę rożnych gatunków, makarony i ryż. Jako mięsa wybieramy oczywiście te czyste, nie garmażeryjne. Do potraw mielonych sami mielimy mięsa wybrane przez nas. Raz w tygodniu dzieci zawsze mają potrawę rybną. Ryby stosowane przez nas to miruna, mintaj, sola i świeży dorsz. Surówki przygotowujemy z warzyw mytych i krojonych bieżącego dnia, aby nie traciły cennych witamin i minerałów. Do sosów w niektórych surówkach stosujemy jogurt zamiast śmietany czy majonezu. Raz w tygodniu dajemy też danie na słodko typu pierogi, leniwe czy ryż z pieczonymi jabłkami. Żadne nasze potrawy nie są smażone na patelniach. Poza gotowaniem w garnkach używamy pieca konwekcyjno – parowego od obróbki prawie wszystkich potraw. Tak jest poprostu najpyszniej i najzdrowiej